Viktor Lundberg till Randers FC

Viktor Lundberg lämnar AIK för danska Randers FC. De två klubbarna har kommit överens i dagarna och Viktor lämnar AIK omgående.

Viktor har en lång historia i AIK och är så gott som uppvuxen i klubben. När 22-årige Viktor nu kommer till Danmark blir det första gången han spelar i en klubb utanför Stockholmsområdet.

- Viktor Lundberg har trots sin ringa ålder en lång seniorkarriär i AIK, han har under dessa år varit en föredömlig representerat för hur spelare som vi fostrar i AIK ska agera och uppträda, säger Björn Wesström sportchef . Vi önskar Viktor all lycka i detta steg i hans karriär!

- AIK har präglat hela min uppväxt och jag är stolt över att få vara en del av klubbens historia. Att få sätta punkt förra säsongen med det sista allsvenska AIK-målet på Råsunda är ett av alla starka AIK-minnen jag bär med mig för resten av livet, säger Viktor Lundberg. För mig är AIK-supportrarna klubben, de är där i med och motgång, som spelare har jag gjort mitt för denna gång men som supporter är jag en del av AIK för alltid!

Övergångsersättningens netto kommer i AIK Fotboll AB:s halvårsrapport för 2013 att ingå i rubriken ”Spelarförsäljningar” i den redogörelse för omsättning som görs i rapporten.

För mer information kontakta: Thomas Edselius, VD AIK Fotboll AB 070-431 12 11, thomas.edselius@aik.se

Björn Wesström, sportchef AIK Fotboll AB 070-431 12 19, bjorn.wesstrom@aik.se

Om AIK Fotboll AB AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2013 i Allsvenskan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i Juniorallsvenskan samt deltar i nationella och internationella cuper och turneringar. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK besök www.aikfotboll.se.

AIK Fotboll AB bedriver AIK Fotbollsförenings elitfotbollsverksamhet genom ett herrlag, damlag samt ett juniorlag för herrar. Herrlaget spelar 2020 i Allsvenskan, damlaget i Elitettan och juniorlaget, som utgör en viktig rekryteringsgrund för framtida spelare, spelar i P19 Allsvenskan Norra. AIK Fotboll AB är noterat på NGM Nordic Growth Market Stockholm. För ytterligare information kring AIK Fotboll besök www.aikfotboll.se.