• Ainax/

Pressmeddelande från styrelsen för Ainax AB (publ) ("Ainax") rörande avnotering från Stockholmsbörsen

Report this content

Med anledning av att Scania AB (publ) förvärvat aktier i Ainax motsvarande ca 96,3 % av rösterna och kapitalet, uppfyller Ainax inte längre Stockholmsbörsens krav på ägarspridning. Styrelsen har därför, efter samråd med Stockholmsbörsen, beslutat att Ainax skall avnoteras från Stockholmsbörsens O-lista med verkan från den 29 april 2005. Handelsbanken Capital Markets kommer att åta sig att föra handel i Ainax aktien efter avnotering. De kommer att agera marknadsgarant för Ainax aktien genom att ställa köpkurs med ett avdrag om 1 % mot köpkursen i Scania A aktien. Stockholm den 22 mars 2005 Ainax AB (publ) Styrelsen För mer information, vänligen kontakta: Mariana Burenstam Linder, VD, tel 08-611 8810, mobiltel 070-595 2250 Mats Löfgren, CFO, tel 08-560 368 80, mobiltel 0709-200 999