• Ainax/

Uttalande från styrelsen för Ainax AB (publ) (”Ainax”) rörande offentligt erbjudande från Scania AB (publ) (”Scania”)

Med hänvisning till uttalandet den 11 januari 2005 från styrelsen för Ainax rörande offentligt erbjudande från Scania. Styrelsen i Ainax har efter utförliga diskussioner med Scania konstaterat att det inte har varit möjligt att, inom ramen för Scanias erbjudande, genomföra en vinstutdelning till Ainax aktieägare baserad på Ainax likvida medel. Ainax styrelse noterar att Ainax aktieägare som accepterar Scanias erbjudande får ta del av Scanias föreslagna utdelning för 2004, liksom övriga aktieägare i Scania. Styrelsen vidhåller sin tidigare rekommendation till Ainax aktieägare att acceptera Scanias erbjudande. Anmälningstiden för Scanias erbjudande pågår till den 15:e februari. Enligt prospektet från Scanias styrelse daterat den 16 december 2004 antas de nyemitterade Scania-aktierna bli registrerade på Stockholmsbörsens A-lista omkring den 1 mars 2005. Stockholm den 10 februari 2005 Ainax AB (publ) Styrelsen ________________________________ För mer information, vänligen kontakta: Mariana Burenstam Linder, VD, tel 08-611 8810, mobiltel 070-595 2250