Air Partner Scandinavia växlar upp med tandemrekrytering

Report this content

Den börsnoterade flygmäklaren Air Partner med skandinaviskt huvudkontor i Malmö förstärker sin organisation med två branschrekryteringar från Malmö Aviation. En strategisk värvning som ska se till att verksamheten lyfter mot ännu högre höjder i en konkurrens utsatt bransch.

Anna Wallén blir ny Key Account Manager. Anna har över 18 års branscherfarenhet och kommer närmast från Malmö Aviations Charteravdelning.

Roland Senften blir ny verksamhetsansvarig för Skandinavien med titeln Director Scandinavia. Roland har över 30 års branscherfarenhet och var tidigare avdelningschef på Charteravdelningen Malmö Aviation AB.

Air Partner är verksamma inom följande affärsområden;

-        Charterflyg (större flygmaskiner >21 passagerare)

-        Privat Jet (affärsflyg 1-20 passagerare)

-        JETCARD, köp 25 timmar flygning, boka senast inom 24 timmar före avresa.

-        Cargo

-        24H OP Service, tillhandahåller kompletta flygoperationella tjänster

t ex. tillstånd för start och landning, Flygvägsplanering, Överflygningstillstånd.

För mer information kontakta:

Roland Senften, ansvarig Air Partner Scandinavia AB +46 (0)706-49 28 85 eller besök www.airpartner.com

Om Air Partner

Det börsnoterade Air Partner är världens största flygmäklare med 20 kontor i ett dussintal länder i Europa, Nordamerika, Mellanöstern och Asien. Företagsgruppen har ett trafikkontor som har öppet dygnet runt och som snabbt kan erbjuda kunderna flygchartertjänster året om. Företaget grundades 1961 och har blivit världens största återförsäljare av högkvalitativa chartertjänster med trafikflygplan, privata jetplan och fraktplan.