Airbite AB bildar bolag för renare hotelluft med Airtable

Airbite AB bildar bolag för renare hotelluft med Airtable Airbite AB, som utvecklar, producerar och marknadsför produkter för renare inomhusluft, har tillsammans med EuroContact Intertrade AB bildat ett bolag för att marknadsföra Airtable, ett bord med ett inbyggt filtersystem för kontinuerlig rening av luft. Bordet är speciellt avsett för hotellrum. Luften sugs in under bordskivan och passerar ett filtersystem innan den släpps ut i golvnivå. Airtable arbetar i det närmaste ljudlöst och renar rummet från såväl dammpartiklar som dålig lukt. Komforten i rum, avsedda för rökare, blir betydligt bättre, vilket inte minst betyder mycket för städpersonalen. Flera hotell både i Sverige och utomlands har provat bordet med positivt resultat. -Vi har hittills arbetat med utveckling av en patenterad luftrenare, som i tre steg renar luften även från kemiska substanser, säger Stefan Jansson, verkställande direktör för Airbite. Vi har byggt en förserie och håller på med utprovning av denna. I samband med bildandet av det nya bolaget får vi omedelbart tillgång till en färdig produkt och kan också börja bygga upp våra marknadskanaler i första hand mot hotellnäringen. Ansökan har lämnats in för att registrera det nya bolaget som Airtable AB. Airtable har utvecklats speciellt för hotellrum. Den ljudlösa reningen gör det lämpligt även för andra miljöer inom hotellnäringen som pubar, barer och konferensrum. Bordet är runt med en diameter av 530 mm och en höjd av 575 mm. Airbite AB tar omedelbart ledningsansvar för det nybildade företaget och dess personal. I ett optionsavtal har Airbite försäkrat sig om rättigheten att senare förvärva hela företaget. Airbite AB är ett utvecklingsbolag, som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer produkter som bidrar till renare inomhusluft. Företaget är noterat på Göteborgs OTC-lista. Ytterligare information kan lämnas av Stefan Jansson, verkställande direktör för Airbite AB, telefon 054-10 31 10 Mer om bordet på www.airtable.com Mer om Airbite på www.airbite.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/12/20010312BIT00290/bit0001.pdf