Airbite AB förvärvar resten av AirTable AB

Report this content

Airbite AB förvärvar resten av AirTable AB Airbite AB förvärvar resten av aktierna i det med EuroContact Intertrade AB gemensamt ägda bolaget för marknadsföring av AirTable AB:s bord för rening av luft på hotellrum. Jan Hemberg, marknadschef för AirTable, kommer även fortsättningsvis ha en ledande roll i verksamheten. AirTable befinner sig i inledningen av en bred marknadsintroduktion och har nyligen tecknat avtal med representanter i såväl USA som Indien. Genom att förvärva resten av AirTable, får Airbite även kontroll över kassaflödet och kan använda detta för ytterligare marknadsinsatser på global nivå. - Lanseringen av bordet har gått bra och vi måste nu öka utvecklingstakten säger Stefan Jansson, verkställande direktör för Airbite AB. Vi finner därför tidpunkten lämplig att ta över resten av AirTable. AirTables luftrenare är utformad som ett bord och direkt utvecklad för hotellrum. Det inbyggda filtersystemet arbetar i det närmsta ljudlöst och renar luften från såväl partiklar som dålig lukt. Luftrenaren är speciellt utvecklad för att rena rum avsedda för rökare, vilket innebär bättre miljö för både gäster och hotellpersonal. Flera hotell både i Sverige och utomlands har provat bordet med positivt resultat. Den ljudlösa reningen gör det lämpligt även för andra miljöer inom hotellnäringen som pubar, barer och konferensrum. Bordet är runt med en diameter av 530 mm och en höjd av 575 mm. Airbite AB är ett utvecklingsbolag, som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer produkter som bidrar till renare inomhusluft. Företaget är noterat på Göteborgs OTC-lista. För mer information, kontakta gärna: Stefan Jansson, VD, Airbite AB / AirTable AB, tel 054-17 04 01, mob 0706-46 83 82, e-post stefan.jansson@airbite.com, www.airbite.com / www.airtable.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00490/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00490/bit0001.pdf