• Airbite/

AirTable tecknar distributionsavtal med brittiska Marshall Engineering Ltd och italienska Vision Srl. AirTable har tecknat distributionsavtal med brittiska Marshall Engineering Ltd och italienska Vision Srl. Avtalen innebär att Marshall Engineering Ltd och Vision Srl exklusivt får marknadsföra AirTables luftrenare mot hotellbranschen i Storbritannien respektive Italien. Avtalens exklusivitet gäller under villkor att vissa försäljningsvolymer uppnås. Avtalen är ytterligare steg på vägen i AirTables arbete med att bygga upp ett globalt distributionsnät. AirTable har sedan tidigare avtal med distributörer och agenturer i bl a USA, Indien, Kanada, Mexiko och Bangladesh. AirTable är ett helägt dotterbolag till Airbite AB, inofficiellt noterat på Göteborgs OTC-lista. AirTables luftrenare är utformad som ett bord och direkt utvecklad för hotellrum. Det inbyggda filtersystemet arbetar i det närmsta ljudlöst och renar luften från såväl partiklar som dålig luft. Luftrenaren är speciellt utvecklad för att rena rum avsedda för rökare, vilket innebär bättre miljö för både gäster och hotellpersonal. - Vi ser fram emot att ha Marshall Engineering och Vision som partners när vi nu etablerar oss i Storbritannien och Italien. Företagen har stor kunskap om hotellbranschen i sina respektive länder. De tecknade avtalen innebär att vi nu finns representerade i tre världsdelar, Nordamerika, Asien och Europa. Marshall Engineering Ltd marknadsför och distribuerar produkter, bl a minibarer och elektronik till hotell och cateringföretag i Storbritannien. Vision Srl har sedan tidigare agenturen på nyckelkortsystemet VingCard. AirTable bildades under 2001 för att marknadsföra luftrenaren AirTable mot hotellbranschen. Airbites verksamhet består av att identifiera nischer med behov av en renare inomhusluft. Därefter tas kompletta koncept med såväl produkter som tjänster fram. AirTables luftrenare är det första koncept som lanseras i full skala. Handel med Airbites aktie sker hos Thenberg & Kinde Fondkommission AB. För mer information, kontakta gärna: - Stefan Jansson, VD, Airbite AB / AirTable AB, telefon 054-17 04 00, mobiltelefon 0706-46 83 82, e-post stefan.jansson@airbite.com, www.airbite.com / www.airtable.com - För mer information om Marshall Engineering Ltd. hänvisas till www.marshall-engineering.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/05/20020205BIT00090/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/05/20020205BIT00090/bit0001.pdf