Beslut om nyemission i Airbite AB

Beslut om nyemission i Airbite AB Styrelsen i Airbite AB (publ) beslutade den 7 februari 2002 om nyemission. Airbite är sedan 2000 inofficiellt noterat på Göteborgs OTC- lista. Verksamheten har hittills finansierats genom att såväl moderbolaget Airbite AB som dotterbolaget AirTable AB tillförts riskkapital. Förvärvet av AirTable under 2001 har betytt att Airbite gått från att ha fokuserat på utveckling, till att starta upp marknadsföring och försäljning. Det strukturkapital som byggts upp i AirTable kommer vara mycket användbart för kommande satsningar inom koncernen. Köpet har dock medfört ökade utgifter för Airbite. Den föreliggande emissionen är därför avsedd för såväl AirTables marknadsexpansion som för utveckling av nya luftreningskoncept inom Airbite. Prospekt kommer skickas ut till aktieägarna under mars månad. Detta är Airbite Airbite är ett tillväxtbolag med affärsidén att utveckla och marknadsföra kompletta luftreningskoncept för miljöer med behov av renare inomhusluft. Företaget har utvecklat en patenterad filterkombination som renar luft från såväl partiklar som kemikalier och gaser. AirTables luftrenare, främst avsedd för rökrum på hotell, är det första koncept som lanserats i full skala. För mer information, kontakta gärna: - Boris Norrlén, Styrelseordförande i Airbite, telefon 0240-65 13 60, mobiltelefon 0704-17 24 92 e-post boris.norrlen@swipnet.se - Stefan Jansson, VD, Airbite AB / AirTable AB, telefon 054-17 04 00, mobiltelefon 0706-46 83 82 e-post stefan.jansson@airbite.com, www.airbite.com / www.airtable.com [REMOVED GRAPHICS] Kungörelse 2002-02-08 Bolagsstämman i Airbite AB (publ), org.nr 556419-8397, beslutade den 7 februari 2002 att emittera dels högst 8 863 520 nya B-aktier om nominellt 0,10 kronor samt dels ett skuldebrev om 1 000 kronor förenat med 8 863 520 avskiljbara optionsrätter med rätt till nyteckning av aktier. Bolagets aktieägare skall ha företrädesrätt att för varje innehav av 4 gamla aktier av serie A eller B, oavsett aktieslag, ha rätt att teckna en (1) ny B-aktie till en kurs av 0,65 (65 öre) kronor. Varje tilldelad aktie berättigar aktietecknaren till en optionsrätt med rätt till nyteckning av en B-aktie om nominellt 0,10 (10 öre) kronor till en teckningskurs av 1 krona under tiden 1 mars till och med den till 31 mars 2004 och en optionsrätt med rätt till nyteckning av en B-aktie om nominellt 0,10 (10 öre) kronor till en teckningskurs av en (1) krona och 20 öre (1,20) under tiden 1 mars till och med den till 31 mars 2005. Aktieteckning skall äga rum under tiden 18 mars till 28 mars 2002. Aktieägarna har rätt att begagna sin företrädsrätt under hela teckningstiden. Aktieteckning med företrädesrätt skall ske genom betalning. Vid överteckning skall de aktier som inte tecknats med företrädesrätt fördelas enligt styrelsen bestämmande. Bolagsstämman beslutade vidare bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen fram till nästa ordinarie bolagsstämma besluta om nyemission av högst 20 000 000 nya B-aktier med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Den totala ökningen av bolagets aktiekapital vid aktieemissionen kommer vid full teckning att uppgå till 886 352 kronor och vid full teckning genom utnyttjande av utgivna optionsrätter till 886 352 kronor. De fullständiga emissionsbesluten och av styrelsen upprättat emissionsprospekt hålls tillgängliga hos bolaget på adress Norra Strandgatan 17, 652 24 KARLSTAD, och översänds till aktieägare per post vid anmälan per telefax 054-170409 eller per telefon 054-17 04 00. Söderbärke i februari 2002 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00800/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/02/08/20020208BIT00800/bit0002.pdf