Handelsstart i Airbite

Handelsstart i Airbite Idag noteras Airbite AB:s aktie inofficiellt på Göteborgs OTC-lista. Airbite har före noteringen genomfört en optionsinlösen som tillfört bolaget över 13 miljoner kronor. - Vi har genomfört optionsinlösen i bolagets egen regi och pengarna har kommit från vårt upparbetade nätverk, säger Airbites VD Stefan Jansson. - Det känns bra att ha ekonomin säkrad när vi nu skall kommersialisera vår första produkt, en luftrenare för inomhusbruk, fortsätter Stefan. Airbite är ett utvecklingsbolag som utvecklar, producerar, marknadsför och säljer produkter som ger en renare inomhusluft. Bolaget har tagit fram en unik och patenterad filterkombination. - Vår luftrenare tar bort kemikalier ur luften och de unika resultat som nås vid användande möjliggör ett paradigmskifte på marknaden, säger Stefan Jansson. Airbite har en minimal egen organisation med ett nätverk av bolag knutet till sig. I nätverket ingår bland annat IVL, Institutet för Vatten- och Luftvårdsforskning, som ansvarar för forskning och utveckling av produkten. Curt Lindhe är uppfinnaren bakom Airbites patenterade filterkombination. Curt Lindhe är också mannen bakom bolaget Lign Multiwood, där han arbetar som VD. Airbite har huvudkontor i Karlstad. Idag finns ca 250 aktieägare i bolaget. Airbite utvecklar, producerar, marknadsför och säljer produkter för renare inomhusluft. Bolaget har en patenterad filterkombination som även renar luft från kemikalier. Första produkten är en luftrenare för inomhusbruk. Airbites aktie är inofficiellt noterad på Göteborgs OTC-lista. För ytterligare information kontakta: Stefan Jansson, VD i Airbite AB. Tel 054 - 10 31 10 Mobil 070 - 646 83 82 Fax 054 - 10 31 25 Mail stefan.jansson@airbite.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/23/20001023BIT00920/bit0002.pdf