• Airbnb/

Allt fler affärsresenärer väljer Airbnb-boenden - Airbnb utökar samarbete med Concur

Boenden nu sökbara på affärsreseplaneringsplattformen Concur

7 augusti, 2017: Fler och fler affärsresenärer väljer Airbnb vid affärsresor. Som en följd av det expanderar Airbnb och affärsreseplaneringsplattformen Concur sitt samarbete. Förutom att arbeta tillsammans med Concur för att hjälpa företag som använder Airbnb att hantera rese- och hålla koll på kostnader, kommer nu Concur införa färdiga lösningar för Airbnb-boenden i Concurs sök- och bokningsverktyg under hösten 2017. Detta betyder att när affärsresenärer letar efter boendealternativ, kommer Airbnb-boenden visas i sökresultatet. Det här är första gången boenden som finns på Airbnbs plattform visas på en plattform utformad för affärsreseplanering och hantering

Concur kommer att integrera med Airbnb via Airbnbs API:er för att dela Airbnb-relaterad information med företagens affärsreseansvariga direkt från Concurs plattform. Detta för att det ska vara enkelt för dem att hålla reda på allt relevant direkt i Concurs reseplattform, inklusive och andra produkter och tjänster från Concur.

Vi ser redan ett stort intresse från företag som Salesforce, Box och Autodesk om att införa denna funktion till deras anställda via Concur, och de har delat värdefull feedback med oss. Integrationen kommer öka effektiviteten genom att erbjuda ett sätt att jämföra Airbnb-boenden med de villkor som hotell erbjuder.

Airbnb säger att ansvariga för affärsresor uppskattar fler sätt att kunna boka och hantera Airbnb för affärsresor på liknande sätt som de hanterar andra leverantörer. Därför passar det bra för oss att kunna erbjuda detta tillsammans med Concur, en världsledande leverantör av integrerade tjänster för hantering av olika aspekter relaterade till affärsresor.

Att utöka detta samarbete med Concur bygger en ökad efterfrågan av Airbnb för affärsresor. Idag är det fler än 250 000 företag i över 230 länder som har signat upp sig för Airbnbs erbjudanden för affärsresenärer. Antalet affärsresor via Airbnb tredubblades under 2016, och idag är nästan 15 procent av alla bokningar via Airbnb jobbrelaterade.

För mer information, kontakta:
Jan Fredriksson, PR-representant för Airbnb i Sverige

Airbnb är en onlinemarknadsplats för uthyrning och bokning av privat boende. Tjänsten grundades 2008, och finns i dagsläget i över 65 000 städer och 191 länder. Airbnbs community has vuxit väldigt snabbt på marknaden över hela världen, och blivit ett sätt för människor att tjäna en extra slant genom att hyra ut hela eller delar av sitt boende till resenärer - samtidigt som resenärer kan resa mer personligt och uppleva städer som en lokalbo. Totalt har Airbnb haft mer än 100 miljoner gäster som bott via plattformen världen över.