Allt mer populärt att hyra privat boende under Prideveckan

Report this content

Omkring 15 000 gäster från hela världen kommer bo med en lokal Airbnb-värd i Stockholm under Prideveckan – en kraftig ökning jämfört med förra året

Stockholm, 31 juli, 2018. Enligt data från Airbnb kommer nära 15 000 gäster från olika nationer världen över att hyra boende i Stockholm via företagets plattform under Prideveckan. Det är en ökning med mer än 36 % jämfört med förra årets Pridevecka då nära 11 000 personer bokade boende via Airbnbs plattform. Bland de personer som reser till Stockholm och bor med Airbnb under Prideveckan är de allra flesta från USA. Resterande nationer på topplistan räknat efter störst mängd besökare som bor med Airbnb är: 2. Frankrike, 3. Sverige, 4. Nederländerna, 5. Spanien, 6. Italien och 7. Danmark.

Airbnb har alltid haft starka band till sin community och företaget har under åren engagerat sig i HBTQ-frågor på olika sätt, exempelvis via årets Best Destinations for Pride study.

För mer information, kontakta gärna:

Jan Fredriksson, Northern Link PR för Airbnb

jan@nlpr.se