Aircall - så heter Sveriges nya butikskedja inom telekommunikation

Report this content

Aircall - så heter Sveriges nya butikskedja inom telekommunikation Sveriges nya butikskedja inom telekommunikation heter Aircall Nordic AB. Butikskedjan bildades tidigare i år då företagen Adapt i Uppsala, Prelek i Stockholm och STC i Göteborg fusionerade. Aircall har både konsument- och företagsförsäljning i 23 butiker och den sammanlagda omsättningen uppgår till mer än 280 MSEK. - Aircalls målsättning är att lotsa våra kunder in i den nya mobilteknologin, säger Tommy Sundström, VD för Aircall. Tack vare våra stordriftsfördelar kan vi erbjuda våra kunder prisvärda produkter, bra service och professionell rådgivning baserat på den långa telekomerfarenhet som finns i bolaget. Aircall har idag 23 butiker i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Gävle och Västerås och företaget sysselsätter över 120 anställda. Inom kort kommer butiker i södra Sverige att öppnas. Ambitionen är att växa ytterligare både i Sverige och i Skandinavien. Visionen för Aircall är att bli bäst på att ge sina kunder, privatpersoner och företag den hjälp och support som de kommer att ställa på framtida telekommunikationsutrustningar. Företaget leds av Tommy Sundström, som senast kommer från Vodafone Sverige, där han var Vice VD med ansvar för marknad, försäljning och butikskedjan Vodafone Stores. Marknadschef blir Mats Birkestedt. Försäljningschef för konsumentmarknaden med butiker blir Martin Lundberg. Försäljningschef för företagsmarknaden blir Tomas Sweijer och ekonomichef blir Björn Tillander. "Vårt mål är att bli den största och viktigaste telekomkedjan i Sverige, vi ska bli bättre än The Phonehouse och andra aktörer på marknaden", avslutar Tommy Sundström. För mer information kontakta; Tommy Sundström VD Aircall, tfn; 0708-10 20 00 e-post: tommy.sundstrom@aircall.se www.aircall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/26/20040426BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/26/20040426BIT00250/wkr0002.pdf