40 nya medarbetare till huvudkontor och butik i Malmö

Report this content

I juni köpte Dialect företaget Aircall. Därigenom fick de tillsammans en stark position på både företags- och konsumentsidan. Med nya ägare i ryggen har expansionen nu börjat. I höst öppnas ett nytt huvudkontor och dessutom en ny butik i Malmö. Totalt ska 40 nya medarbetare rekryteras.

- Det är kul att kunna rekrytera nya medarbetare i en tid som annars präglas av uppsägningar. Dialect satsar mycket på Aircall nu vilket ger oss en stark position på både företags- och privatmarknaden, säger Firas Mohamad, vd på Aircall Sverige AB. Mobil- och datorföretaget Aircall blev i juni uppköpt av Dialect. Sedan uppköpet har stora positiva förändringar skett för Aircall som var konkursdrabbat i april. Nu i höst startas ett nytt huvudkontor och samtidigt öppnas en ny butik i Malmö. Tillsammans behöver 40 nya medarbetare anställas omgående inom försäljning, kundservice och administration. - Vi strävar efter att Aircall ska vara en mångkulturell arbetsplats eftersom vi tror det ger en berikad arbetsmiljö. Vi ser det därför som mycket positivt att anställa medarbetare med utländsk bakgrund, säger Firas Mohamad. Aircall, som inriktar sig på privatmarknaden, befinner sig i en stark expansionsfas. I somras lanserades webbshopen, www.aircall.se, som ska tillhandahålla marknadens bästa konsumenterbjudanden. Senare i höst planeras även nya butiker i Göteborg och Stockholm.

Taggar: