• Airfree/

Det multinationella varumärket Airfree startar upp försäljning i Sverige genom att introducera sina luftrenare på Hem & Villamässan i Stockholm

Report this content

Airfree, den portugisiska tillverkaren av luftrenare, gör sin debut på den svenska marknaden genom att ställa ut på Hem & Villa mässan, som kommer att äga rum mellan den 11 och 15 oktober i Stockholm.

Deltagandet på mässan är det första steget att presentera Airfree® unika luft steriliseringssystem (TSS, som är helt tyst, effektiv och miljövänlig)

för svenska konsumenter, men även träffa och diskutera med potentiella återförsäljare och distributörer på den nordiska marknaden.

Produkterna tillverkas i två fabriker i Portugal och har hittills exporterats till 52 länder över hela världen. Varumärket har stärkt sin marknadsposition i flera världsdelar och länder (Europa, USA, Asien, Mellanöstern) och nu är målet att ta marknadsandelar på den nordiska marknaden.

Den unika tekniken för Airfree enheter erbjuder hög effektivitet i elimineringen av flera luftburna ämnen som bidrar till allergiskt orsakade kriser, astma, samt även att lösa problem med mögel och svamp i hemmet. Resultaten har redan bevisats genom flera oberoende laboratorietest världen över, inklusive en från Sverige (SP - Svenska Provnings- och Forskningsinstitut - VOC)

Airfree® unika teknik kräver inget underhåll, är helt tyst och 100 % säker. Det är också den enda luftrenaren som minskar ozonhalterna i ett rum, ända upp till 26 %.

Genom att använda Airfree luft autoklav (luftrenare) kan människor förebygga hälsoproblem i stället för att behandla dem. "Förebyggande stället för att behandla".

• Tyst, effektiv och miljövänlig TSS-teknik
  • Airfree ® tillämpar samma koncept som kokande vatten att använda värme för att förstöra mikroorganismer och uppnår 99,99% verkningsgrad luft sterilisering vid Airfree ® luftutsläppet.
  • TSS (termo dynamiskt steriliseringssystem) teknik förstör luftburna bakterier, virus, mögel, organiska allergener och alla luftburna mikroorganismer vid temperaturer på 200º C. Tekniken kan jämföras med hur kokt vatten förstör bakterier, Airfree ”kokar” (upphettar) luften så att mikroorganismer förstörs. Teknologin är inte bara säker, och enkel att använda, den fungerar också som en helt naturlig process.
  • Naturligt och tyst de luftburna mikroorganismer förstörs vid 220º C som passerar genom den keramiska kärnans kanaler, inuti autoklav. Denna värme genererar luftflödet 24m³ per timme, via en konvektionscirkel. Sen kyls luften ner, innan den återförs till rumsmiljön.
  • Internationellt certifierade mikrobiologilaboratorier och universitet har testat Airfree ® och alla bekräftade dess extraordinära effektivitet.
  • Låg energiförbrukning, 50W blir ca 1,90 kronor/dag
  • Underhållsfri, inga filterbyten
  • Reglerbart Anti-stress ljus (på P-modellerna)
  • Fem olika storlekar, rum upp till 14 m2, 24 m2, 32 m2, 51 m2 och 60 m2

På hemsidan finns en testsektion där du hittar kopior av dussintals oberoende laboratorietester och vitsord från kunder (www.airfree.com/testes/testeshome.htm).

Om Airfree:

Airfree Produtos Electronicos Lda är ett multinationellt företag som designer och tillverkar luftrenare för konsument, företag och jordbruk. Huvudkontoret finns i Lissabon, och tillverkning sker i två produktionsanläggningar, Palmela för EMEA och Asien marknaderna och Marinha Grande för USA och Latin Amerika. Dessutom har man marknads-, forsknings- och utvecklingskontor i Sao Paulo, Brasilien.

Bakgrunden till att företaget startade var att innovatören Carlos Matias son var enormt allergisk, och ville ta fram en produkt som gjorde livet bättre för honom.

Företaget etablerades redan 1997, men det var inte förs år 2000, som varumärket Airfree® registrerades. År 2005 lanserades nuvarande design samtidigt som den patenterade, unika TSS (termo dynamiskt steriliseringssystem) teknik fick ett stort genombrott internationellt.

Produktsortimentet utökas årligen, och idag marknadsför Airfree ett tjugotal modeller.

Varav tio är för konsumentmarknaden, 6-7 inbyggnadsmodeller för industri och företag, samt några modeller för jordbruksmarknaden.

För mer information, www.airfree.com eller www.ztartitup.com

Kontaktperson för nordisk media:

Ztartitup Nordic AB

Åke Hyppe

Disponentgatan 1

Ake.hyppe@ztartitup.com

Presskontakt för Airfree Nordic:

Ztartitup Nordic AB

Box 34013, 10026 Stockholm

Besöksadress: Disponentgatan 1, 112 62 Stockholm

Taggar:

Snabbfakta

Luften i våra hem är fylld med mikroorganismer som är skadliga för vår hälsa, inklusive mögel, kvalster, damm, virus och bakterier som orsakar en rad sjukdomar och respiratoriska allergier. Genom Airfree ® luftrenare och dess patenterade teknik så elimineras upp till 99,99% av mikrobiologiska luftföroreningar och som därmed garanterar dig en mycket bättre luftkvalitet.