Airmee kör ut skyddsutrustning för Stockholms Stadsmission

Report this content

Trycket på Stockholms Stadsmissions stödverksamheter har skjutit i höjden till följd av coronakrisen. Airmee har bistått med att transporter av skyddsutrustning till stödboenden och dagverksamheter för att dessa ska kunna hålla öppet under pandemin.

Önskemål om handsprit, munskydd och annan skyddsutrustning har kommit in från 17 av Stockholm Stadsmissions enheter runt om i Stockholm. För att få ihop logistiken har man tagit hjälp av Airmee för att köra ut skyddsutrustning till de olika enheterna efter ett rullande schema. Personalen vid Stockholms Stadsmissions stödboenden och dagverksamheter är särskilt exponerade för Covid-19 och förses nu med den utrustning som krävs för att kunna utföra arbetet på ett säkert sätt.

– Corona-krisen slår hårdast mot människor som redan är utsatta, detta ser vi tydligt. Betydligt fler än vanligt söker sig just nu till Stockholm Stadsmission för att få hjälp. Vi gör allt vi kan för att hålla i gång arbetet som vanligt samtidigt som vi värnar om vår personal. Med stöd från Airmee har vi nu fått till logistiken som krävs för att förse våra anställda och volontärer med den säkerhetsutrustning som omständigheterna kräver, säger Malena Bonnier, administratör på Stockholms Stadsmission.

Airmee är ett av flera företag som stöttar Stockholms Stadsmission i att bemöta anstormningen av människor som behöver socialt stöd till följd av den rådande corona-krisen.

– Vi vill så klart hjälpa till på de sätt vi kan. Genom att stötta Stockholms Stadsmission i deras arbete hjälper vi till där det behövs mest, Säger Julian Lee, vd på Airmee.

Julian Lee | vd | julian@airmee.com

Airmee är ett tillväxtbolag inom logistik som optimerar logistikflottor i realtid med ny egenutvecklad teknologi och maskinlärning baserad på flera års forskning på KTH.Teknologin möjliggör snabba och flexibla sista-milen leveranser och ett högre utnyttjande av fordonskapacitet vilket reducerar antalet fordon och utsläpp i städer. Airmee grundades 2016 och levererar idag för över 150 e-handlare, butiker, restauranger och företag i Sverige. https://airmee.com/

Taggar: