airteam expanderar och startar upp i Enköping

airteam har idag sex kontor och finns på fem orter. Nu gör man en uppstart av ytterligare ett kontor i en ny ort, Enköping.

Vi har en plan om hur vi ska utvecklas även i denna region, säger Joacim Svensson, som blir verksamhetschef på det nya kontoret i Enköping.

Joacim har tidigare kommit i kontakt med airteamkoncernen då han under en kort period var anställd på ett av de befintliga kontoren.

Tanken har funnits tidigare och både jag och airteams VD, Greger Gunnarsson, sa redan då att någon gång ska vi hitta denna lösning och det känns väldigt kul att det nu blir av, säger Joacim.

Med en etablering i Enköping så stärker vi vår position i den regionen och samtidigt kompletterar vi oss mellan våra enheter i Örebro/Sthlm/Uppsala. Vi tror på att knyta till oss starka personer i attraktiva område för att bygga nya verksamheter. Det är ett bra komplement till förvärvsstrategin. Med Joacim vid rodret så är vi övertygade om att airteam kommer att ha en spännande utveckling i detta område, säger Greger Gunnarsson.

Joacim utbildade sig till snickare, men gick tidigt över som branschmontör och kort därefter blev han ledande montör. Sedan 2016 har han jobbat som projektledare och nu tar han ytterligare ett steg som verksamhetschef för airteam i Enköping.

Om airteam:

airteam är en nordisk leverantör av klimat- och ventilationslösningar, med en marknadsledande position på den danska hemmamarknaden och med stark tillväxt på den svenska marknaden. Hos airteam skapas värde genom en kundorienterad verksamhetskultur med duktiga och dedikerade medarbetare, som har starka relationer till kunder och leverantörer. Majoritetsägare av airteam är Ratos. Vill du läsa mer om airteam Sweden: www.airteam.se.

Greger Gunnarsson
VD airteam Sverige