airteam Grundströms Plåt blir airteam Kiruna AB

Efter 2 år inom ventilationskoncernen airteam, byter Grundström Plåt namn så att airteam kan bygga ett ännu starkare varumärke.

Grundströms Plåt i Kiruna grundades redan 1942 och är sedan 2022 en del av ventilationskoncernen airteam Sweden. När airteam förvärvade Grundströms plåt, gjordes varumärket om, och företaget döptes till ”airteam-Grundströms plåt”. Efter två år så känner de nu att de vill ta steget fullt ut, och väljer därför att byta företagsnamnet till ”airteam-Kiruna AB” .

-          Vi känner att folk här i Kiruna vet vad airteam är och att det i grunden är Grundströms plåt, så vi känner att vi nu kan gå över helt till att bara har airteam i namnet, förklarar Kristian Poromaa, VD på airteam Kiruna AB.

Även om företaget byter namn så är det i grunden samma företag som under 82 år skapat sig ett starkt varumärke i Kiruna.

-          Grundströms Plåt är och har varit en kugge i samhällsbygget under många år och att vi blev en del av airteam har gjort oss ännu starkare. Nu ser vi fram emot att få hjälpa våra kunder under minst 82 år framöver, menar Kristian.

Bolaget behåller alla sina företags- och kontaktuppgifter, det är bara själva företagsnamnet som blir nytt.

Kristian Poromaa / VD airteam Kiruna AB