airteam installerar ventilation i Borlänge polishus

Hemsö har tecknat 15 årigt avtal med polismyndigheten för ett nytt polishus i Borlänge.

Det nya polishuset ersätter polisens nuvarande lokaler, som är från mitten av 70-talet. Fastigheten kommer att ligga centralt i Borlänge. Byggherren Hemsö har upphandlat en samverkansentreprenad med entreprenören SSEA. SSEA har i sin tur anlitat airteam Luftkontroll i Örebro, för att installera all ventilation.

En bild som visar Flygfotografi, Stadsdesign, flygbaserad, byggnad

Automatiskt genererad beskrivning

Illustration av polishuset i Borlänge. Byggnaden är två våningar.

-         –Vi är oerhört glada över att få vara med och bidra till att polishuset får modern och bra ventilation, säger Daniel Classon, VD på airteam Luftkontroll.

Byggnaden blir 21 600 kvm stor och projektet beräknas pågå till 2026

-          Vi ser fram emot att utveckla ett modernt och effektivt polishus utifrån det polisiära arbetets förutsättningar. Polisen är en av våra största hyresgäster och vi har tidigare hjälpt dem med om- och nybyggnationer av polishus i bland annat Rinkeby och Umeå, säger Emma Karlsson, projektutvecklare på Hemsö

Om airteam:

airteam är en nordisk leverantör av klimat- och ventilationslösningar, med en marknadsledande position på den danska hemmamarknaden och med stark tillväxt på den svenska marknaden. Hos airteam skapas värde genom en kundorienterad verksamhetskultur med duktiga och dedikerade medarbetare, som har starka relationer till kunder och leverantörer. Majoritetsägare av airteam är Ratos. Vill du läsa mer om airteam Sweden: www.airteam.se.