airteam Sverige expanderar med Stockholm Service

airteam Sverige, del av airteam-koncernen, är en snabbväxande leverantör av klimat- och ventilationslösningar på den svenska marknaden. Nu fortsätter expansionen med etableringen av en dedikerad serviceverksamhet i Stockholm, där Jan Uggla kommer tillträda som VD. Jan kommer närmast från rollen som Avdelningschef på Bravida.

airteam Sverige består sedan början av 2019 av tre dotterbolag (Creovent, Luftkontroll Energy, Thorszelius) med geografisk närvaro i den expansiva mälardalsregionen. Verksamheten ska nu växa genom nationell expansion i en kombination av organisk tillväxt och utvalda strategiska förvärv, med fokus på Malmö/Lund, Göteborg och universitetsstäderna.

”I och med att vi etablerar en ny serviceverksamhet i Stockholm kan vi öka vår satsning på serviceuppdrag och mindre ROT projekt vilket också kompletterar den fina entreprenadverksamhet vi har idag i Stockholm i form av Creovent. Med Jan vid rodret har vi fått in rätt ledare med ett stort nätverk och en gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen. Han är just den typ av entreprenör som vi letar efter inom airteam; en stark affärsdriven person med kundfokus, rätt ledarskap och energin som krävs för att driva en lönsam och stabil verksamhet”, säger Greger Gunnarsson, VD på airteam Sverige.

”Det är A och O att få in rätt ledare med rätt kultur och värdegrund som kan föra vidare vårt DNA i vår nationella expansion. Vi vill ha personer med stort driv med en ambition att driva ”egen låda” och som är genuint intresserade av att förstå och lösa kundens behov. Vi har ett stort fokus på att i första hand hitta nyckelpersoner som vill vara med på vår tillväxtresa inom inneklimat och ventilation, vilket vi har mycket god erfarenhet av från vår verksamhet i Danmark”, säger Greger Gunnarsson, VD på airteam Sverige.

”Det är glädjande att vi får in ett fint servicetillskott i Stockholm och till vår verksamhet på den svenska marknaden. Jag är övertygad om att vi kommer fortsätta expansionen i Sverige med fler exempel av detta slag”, säger Poul Pihlmann, VD och koncernchef på airteam.

För ytterligare information:
Greger Gunnarsson, VD airteam Sverige, 073-317 46 96
Poul Philmann, VD och koncernchef airteam, +45 40 64 09 71

Om airteam:
Airteam är en nordisk leverantör av klimat- och ventilationslösningar, med en marknadsledande position på den danska hemmamarknaden och med stark tillväxt på den svenska marknaden. I airteam skapas värde genom en kundorienterad verksamhetskultur med duktiga och dedikerade medarbetare, som har starka relationer till kunder och leverantörer. Försäljningen för rullande 12 månader per 30 september 2019 uppgick till 755 MDKK. Majoritetsägare av airteam är Ratos.