Sardinien - Airtours stora nyhet 2013!

Efterlängtad nyhet?

- Absolut, vi har under flera år sneglat på Sardinen men det var inte förrän i år alla pusselbitar föll på plats, säger Stefan Chatzopoulos, Airtours informationschef.

Pusselbitar?
- Framförallt två saker. Tack var eurokrisen har hotellpriserna på Sardinen äntligen landat på en nivå som vi tror på inför 2013. Den andra saken är att vi också nu kan hitta de hotell i de områden vi önskar vilket var svårt innan krisen. Kort och gott kan man säga att krisen berett mark för vår satsning på ön.

Var på Sardinien kommer ni ha era hotell?
- Vi har valt att etablera oss i och omkring den välkända och exklusiva orten Costa Esmeralda som är beläget på den nordöstra delen av ön. Det är i vårt tycke den mest exklusiva och vackraste delen av ön. Jämfört med den traditionella charterorten Alghero har prisläget tidigare varit högre men nu i krisens spår har priserna gått ned kraftigt och vi vågar påstå att priserna nu är jämförbara på en hel del hotellprodukter.

När startar ni försäljningen?
- Om allt går som det ska öppnar vi försäljningen redan i början på nästa vecka . Flygningarna som kommer genomföras i sammarbete med Norwegian till flygplatsen Olbia kommer gå varje lördag med start 18/5 2013.

Stefan Chatzopoulos

Sveavägen 25, SE-111 34 Stockholm OBS Ny adress!
Phone +46 (0)8 566 103 09 | Fax +46 (0)8 5660103 50

stefan@airtours.se | airtours.se | facebook.com/AirtoursSverige