Thassos Airtours nya resmål från Göteborg!

Report this content

Airtours sätter in extra kapacitet från Göteborg till den grekiska ön Thassos. Den nygamla destinationen fanns i Airtours utbud 2011 men plockades bort 2012 och 2013 på grund av kapacitetbrist. Försäljningen av bolagets sol och badresor med avresa från Landvetter har ökat med 76,1% jämfört med förra året.

Thassos tillbaka som destination från Landvetter?
- Ja det stämmer, efter idogt letande har vi äntligen hittat kapacitet och skrivit ett avtal med Malmö Aviation för sommaren 2013, säger Stefan Chatzopoulos, Airtours informationschef.

Är det inte lite sent att sätta in flyg för den här sommaren nu?
- Självklart hade vi velat haft detta på platsredan när vi släppte programmet. Nu får vi istället luta oss mot flyget startar först 15/6, det ger oss tid att sälja platserna. Dessutom är trycket på vår sol och badresor enormt just nu, innan vi satte in detta flyg hade vi redan sålt 76% av vår kapacitet i juni och 43% av vår kapacitet i juli.

Hur ser priserna ut?
- Vi kickstartar med en superrabatt på 1000 kr per person för alla våra resor till Thassos från Landvetter. Rabatten gäller under en vecka eller tills det platserna på flyget är slut

Vad är det bästa med Thassos?
- Thassos är en lugn, genuin grekisk ö som har det mesta. Golden Beach, är i mitt tycke Greklands bästa sandstrand. Sanden är så mjuk och fin att den kan jämföras med mjöl på de flesta delarna av stranden.

Övriga fakta:
·  Direktflyg flyg varje lördag fom. 15/6-10/8 med Malmö Aviation till Kavala flygplats.
·  Från Kavala sker transfer med buss och båt, effektiv restid ca 1-1,5h.
·  Del i lägenhet *** från 4399 kr avresa 15/6 inklusive rabatt.
·  Del i dubbelrum med all Inclusive ****+ från 6949 kr, avresa 15/6 inklusive rabatt.
·  Endast flyg från 2799 kr, avresa 10/8 inklusive rabatt.

Stefan Chatzopoulos
Sveavägen 25, SE-111 34 Stockholm OBS Ny adress!
Phone 46 (0)8 566 103 09 | Fax 46 (0)8 5660103 50

stefan@airtours.se | airtours.se | facebook.com/AirtoursSverige

Airtours innehar IATA-licens och resegaranti är ställd till kammarkollegiet (för år 2013 ca 50 Mkr). 2012 transporterade Airtours 120.000 resenärer, hade en kundnöjdhet på 96,3% och 66,4% återkommande kunder. Efter 15 verksamma år har Airtours ännu inte visat en enda krona i förlust. Ansvarig researrangör enligt resegarantilagen: Nya Airtours City Breaks of Sweden AB, Sveavägen 25, 111 34 Stockholm. Organisationsnummer. 556558-5519. Moms/VAT-nr: SE556558551901. Styrelsens säte: Stockholm

Taggar:

Citat

...innan vi satte in detta flyg hade vi redan sålt 76% av vår kapacitet i juni och 43% av vår kapacitet i juli.
Stefan Chatzopoulos, Airtours informationschef
Stefan Chatzopoulos, Airtours informationschef