AIT söker problemlösare till Umeåkontoret

Möter ökad efterfrågan genom att anställa fyra nya medarbetare

Advanced Integration Technology stärker upp sitt team i Umeå ytterligare. Företaget söker nu en projektledare, en konstruktör, en mjukvaruutvecklare och en materialplanerare.

– Vi letar efter passionerade problemlösare, säger Mikael Nensén, vd på AIT Umeå.

Innovativa problemlösare sökes till AIT Umeå.

AIT Umeå grundades för tio år sedan och är ett helägt dotterbolag till amerikanska AIT. Bolaget är en problemlösare för industrin, vilket enkelt förklarat innebär att det tar fram skräddarsydda konstruktioner som löser de problem som kunden ställs inför i sina tillverkningsprocesser. Ofta handlar det om mobila, automatiserade transportlösningar, industriautomation och svetsade konstruktioner.

– De förmågor vi söker måste dela vår passion för just problemlösning. Mycket av det vi gör sitter naturligtvis i händerna, men det är ännu viktigare att ha en hjärna som stimuleras av utmaningar och av att tänka ett extra varv, förklarar Mikael Nensén.

Bland kunderna märks bland annat Boeing, Airbus och Bombardier, men också nationella, regionala och lokala företag.

Efterfrågan på AIT Umeås tjänster ökar och företaget växlar därför upp och söker en konstruktör, en mjukvaruutvecklare, en materialplanerare och en projektledare. Den sistnämnda kommer att ingå i ett team av fyra projektledare som kvalitets- och leveranssäkrar projekt hela vägen från projektstart till leverans hos kund.

– Allt fler upptäcker nyttan med vår innovationskraft och vår förmåga att leverera rätt insats i rätt tid. Det känns spännande att stå inför ett läge där vi än en gång stärker upp vårt skickliga team i Umeå med fler experter, säger Mikael Nensén.

För mer information om AIT Umeå: www.aitumea.se

För mer information om tjänsterna och rekryteringen:

För mer information, kontakta:

Mikael Nensén, vd AIT Umeå
Mikael.Nensen@aint.com

AIT (Advanced Integration Technology) är ett ledande globalt industriföretag som tillverkar produktionsutrustning, bland annat åt flygplansindustrin. Företaget har åtta kontor med huvudkontor i Texas och övriga kontor i USA, Kanada, Spanien och Sverige (Umeå). Sammantaget har företaget cirka 900 anställda. AIT Umeå är en problemlösare för industrin som konstruerar, producerar och levererar mobila transportörer, industriautomation och svetsade konstruktioner.

AIT Umeå har i dag cirka 70 anställda.

Taggar:

Snabbfakta

Möter ökad efterfrågan genom att anställa fyra nya medarbetare Advanced Integration Technology stärker upp sitt team i Umeå ytterligare. Företaget söker nu en projektledare, en konstruktör, en mjukvaruutvecklare och en materialplanerare.

Vi letar efter passionerade problemlösare.
Mikael Nensén, vd AIT Umeå