Svante torell ny ledamot i aix arkitekters styrelse

Report this content

Svante Torell har valts in som ny ledamot i styrelsen för AIX Arkitekter. Svante driver sedan tre år egen konsultverksamhet i bygg- och fastighetsbranschen. Innan dess har han bland annat varit marknadschef på JM och Vasakronan. Svante har varit aktiv i flera branschorganisationer och var tidigare ordförande för Stockholms byggnadsförening.  Idag är han styrelseledamot i ett antal bolag, bland annat Besqab.

- Efter många år i bygg- och fastighetsbolag där jag har haft mycket kontakt med arkitekter och tekniska konsulter, känns det oerhört spännande och stimulerande att få följa ett så välrenommerat och välskött arkitektkontor som AIX på lite närmare håll och förhoppningsvis bidra till fortsatt framgång för företaget, säger Svante Torell.

- Jag är oerhört glad och hedrad att Svante nu är med och deltar i AIX fortsatta utveckling. Med Svantes erfarenheter från branschen, då främst med beställarens perspektiv, ökar vi kunskap och insikt som stärker oss för framtiden, säger Gunilla Persson, vd för AIX Arkitekter.

I AIX Arkitekters styrelse ingår förutom Svante Torell även Staffan Carenholm som extern ledamot. Styrelsens ordförande är Per Frösslund.

För information:
Gunilla Persson
072-235 29 12
Svante Torell
070-582 23 20

AIX är ett av arkitektbranschens största företag med 90 medarbetare verksamma inom stadsbyggnad, nybyggnad och ombyggnad. Företaget arbetar med bostäder, kontor, skolor, högskolemiljöer och laboratorier. AIX har en ledande position när det gäller kulturminnesvård och har byggt upp en särskild kompetens kring moderna träkonstruktioner.

Taggar: