Aixia säkrar betydande order för Nvidia DGX B200-system från ledande fordonskund, värde: 6.4 MSEK

Report this content

Mölndal                                                                                              2024-07-31

Aixia, som är ledande inom AI-infrastrukturlösningar, meddelar stolt att man har fått den första ordern i Skandinavien på det banbrytande Nvidia DGX B200-systemet från en befintlig kund inom fordonsindustrin. Denna banbrytande order, värd 6,4 MSEK, understryker Aixias ledande postion när det gäller att leverera avancerade AI-utvecklingslösningar.

Nvidia DGX B200-systemet är ett betydande steg framåt inom AI-teknik, och erbjuder tre gånger så mycket träningsprestanda och femton gånger så mycket inferens prestanda jämfört med föregående generations DGX H100. Detta kraftfulla system är redo att accelerera AI-driven innovation och effektivitet inom fordonssektorn.

Mattias Bergkvist, VD – Aixia kommenterar ordern så här: "Vi är otroligt stolta över att få möjligheten att leverera det allra första Nvidia DGX B200-systemet i Skandinavien. Denna prestation är ett bevis på vår ledande position inom AI-infrastrukturlösningar och början på vad vi tror kommer att bli många sådana beställningar framöver Det visar på det förtroende som våra kunder har för oss att tillhandahålla den mest avancerade och effektiva AI-tekniken som finns tillgänglig.

För mer information, kontakta Bolaget:

VD Mattias Bergkvist

Taljegårdsgatan 11 C