AKJ UTSETT TILL BÄSTA PLATTFORM FÖR HEDGEFONDER FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD

Bild: Jan Ketil Dale, global försäljningschef på AK Jensen

AK Jensen Group Limited (AKJ) tilldelades återigen priset för «Best Hedge Fund Platform» vid 2019 HFM European Services Awards. Plattformen gör det enklare för fondförvaltare att etablera och driva lönsamma fonder, från uppstart till högsta nivå, och används idag av några av världens främsta förvaltare.

2018 har inneburit både innovation och tillväxt för koncernen, där utvecklingen av AKJ Crypto Platform har varit central. Denna nya del av plattformen säkerställer att även fondförvaltare som investerar i kryptovaluta får tillgång till en regulerad lösning som uppfyller alla lagstadgade krav för säker handel och förvaltning. Med denna produkt blir investeringar i kryptovalutor och andra digitala värdepapper etablerat i fiansindustrin och tillgängligt också för institutioner med stränga regulatoriska ramar.

ꟷ Det är extra roligt att ta emot denna oberoende utmärkelse för fjärde gången, det är ett erkännande av vår kontinuerliga innovations- och leveranskapacitet. Vi har stora förväntningar på framtiden, både för oss själva och för våra kunder. Vår plattform är reglerad och uppdateras kontinuerligt. Dessutom fungerar den oberoende av storlek, område, strategi och jurisdiktion, säger en nöjd Jan Ketil Dale, global försäljningschef på AKJ.

För mer information, vänligen kontakta: Jan Ketil Dale, email:jkd@akj.com or mobile: +4795273055

Om AKJ
AK Jensen Group Limited och dess dotterbolag etablerades 1995 och ägs av aktieägare som tillsammans förvaltar mer än 18 miljarder USD. Koncernen förvaltar hedgefonder och institutionella kunder i 35 länder världen över.

AKJ Crypto plc är ett dotterbolag till AK Jensen Group Limited och erbjuder en plattform med alla tjänster för förvaltare av kryptohedgefonder samt diversifierat deltagande för institutionella investerare i kryptoekonomier genom AKJ Token. Den nyckelfärdiga plattformen omfattar fondetablering, juridisk och regulatorisk infrastruktur, handelssystem, administrationsstöd samt investeringskapital.

Mer info hittar du på: www.akj.com

Taggar: