Akademibokhandeln bjuder in till bokrea 2022

Den 22 februari startar bokrean på Akademibokhandeln. Årets reasortiment innehåller närmare 800 populära boktitlar från en mängd olika genrer. Med hänsyn till pandemin genomförs rean med extra försiktighetsåtgärder.

Den traditionella, årliga bokrean sätter boken och litteraturen i centrum och är en stor folkfest i bokhandeln. I år innehåller årets kurerade reasortiment närmare 800 boktitlar.

– Vi är oerhört stolta över årets reasortiment som bland annat bjuder på Paradiset av 2021 års Nobelpristagare Abdulrazak Gurnah, succéromanen Shuggie Bain, biografier om Dag Hammarskjöld och stjärnryttaren Peder Fredricson, Frida Ramstedts helomspännande Handbok i inredning och styling och barnboksfavoriter som Mamma Mu och Musse & Helium. Traditionsenligt har vi även laddat med flertalet unikt framtagna klassiker, från namn som Karin Boye, Franz Kafka och Hjalmar Söderberg, samt ett handplockat urval av engelska titlar, säger Anna Austin, kategorichef böcker Bokusgruppen.

Precis som förra året tar Akademibokhandeln hänsyn till pandemin och sätter in extra åtgärder för att säkerställa en trygg bokrea. Kunderna kan reservera böcker i lugn och ro från hemmet, antingen för upphämtning i butik eller genom förbokning med hemleverans i e-handeln. Reasortimentet finns också kvar i butik under en längre period än normalt sett.

– Vi följer självklart myndigheternas alla riktlinjer och föreskrifter, samtidigt som vi ser till att också göra andra förändringar för att minska risk för trängsel. Till exempel väljer vi att inte ha vissa erbjudanden som vi vet vanligtvis driver många till butik vid samma tidpunkt. Vi är angelägna om att sprida läsglädje på ett ansvarsfullt sätt, säger Johan Junehed, försäljningschef Bokusgruppen.

Bokrean startar den 22 februari klockan 07:00. Akademibokhandelns kunder kan ta del av rean både på akademibokhandeln.se och i butik. Förbokning av rean kickar igång den 3 februari.

För ytterligare information vänligen kontakta Alexandra Fröding, presskontakt, via alexandra.froding@bokusgruppen.com

I ca 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokusgruppen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.