Akademibokhandeln bjuder in till samtal med Augustprisnominerade författare

Augustpriset, som delas ut av Svenska Förläggareföreningen, är den svenska litteraturens mest uppmärksammade och prestigefyllda litterära pris. Nu bjuder Akademibokhandeln in till samtal med författare till Augustprisnominerade böcker.

Augustpriset delas ut i tre kategorier: Årets svenska skönlitterära bok, Årets svenska fackbok och Årets svenska barn- och ungdomsbok. I varje kategori nomineras sex böcker och pristagarna avslöjas på Augustgalan den 22 november.

Mellan 27 oktober och 19 november bjuder Akademibokhandeln in till Augustsamtal på Instagram, där flera författare bakom Augustprisnominerade böcker deltar. Under författarsamtalen får kunderna möjlighet att lära känna svenska författare och böcker.

Med Augustsamtalen kan våra kunder komma närmre författarna och dessutom upptäcka nya böcker. Genom att samtalen är digitala får alla våra kunder möjlighet att delta, vilket är en fördel, säger Cecilia Helsing, marknads- och kommunikationschef Bokusgruppen.

Läs mer om Augustsamtalen här.

Augustpriset delas ut av Svenska Förläggareföreningen.

För ytterligare information, vänligen kontakta Alexandra Fröding, presskontakt, via alexandra.froding@bokusgruppen.com

I ca 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln (bolag Bokhandelsgruppen) ingår i Bokusgruppen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.