Akademibokhandeln i unikt designsamarbete med Efva Attling

Akademibokhandeln presenterar stolt en ny kollektion i samarbete med Efva Attling. Det är en elegant och sober kollektion som består av anteckningsböcker, kalendrar, pennor och mycket mer. Kollektionen finns till försäljning från 6 november.

Efva Attling gjorde sitt första smycke när hon var elva år gammal och är idag en prisbelönt formgivare och designer. Via det egna varumärket Efva Attling Stockholm säljer Efva smycken och accessoarer över hela världen. I sin formgivning leker Efva med ord och uttryck för att beröra och skapa eftertanke, något som tydligt representeras i den kollektion Efva tagit fram i samarbete med Akademibokhandeln. Kollektionen utgår ifrån Efva Attlings tre designer Take No Shit, Twosome och Eden.

– Jag är stolt över att se min design komma till liv i ett helt nytt sammanhang, det är otroligt spännande. Att dessutom samarbeta med ett klassiskt varumärke, som jag själv tycker mycket om, känns så roligt. Jag hoppas att Akademibokhandelns kunder gillar det jag skapat, säger Efva Attling.

Kollektionen går under Akademibokhandelns varumärke Stora A och består av anteckningsböcker, bokmärken, pennor och nyckelringar och mycket mer. Det är en sober och elegant kollektion i puderrosa, svart och beige-

– Vi är så glada och stolta över att Efva valt att samarbeta med oss. Det är en fantastisk, stilren kollektion som vi hoppas verkligen kommer att tilltala våra kunder. Det är den perfekta julklappen till alla designintresserade som vill organisera sig med stil, säger Cecilia Oseroff, kategorichef på Bokhandelsgruppen.

Från 6 november går sortimentet att reservera på akademibokhandeln.se och kan hämtas i eller utanför butik. Produkterna finns också i Akademibokhandelns över 100 butiker runtom i landet.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Alexandra Fröding, presskontakt, tel. 0707-75 27 83

I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln (bolag Bokhandelsgruppen) ingår i Bokusgruppen, som ägs av Volati AB och delar företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.