Akademibokhandeln i unikt samarbete med designern och konstnären Lisa Larson

Kollektion Stora A är Akademibokhandelns egna varumärke som innefattar olika produkter inom skriva, anteckning och inredning. Till hösten 2018 stärks kollektionen med en serie av anteckning, prints, magneter, väggkalender, mappar, tygkassar och kort designade av den internationellt erkända konstnären och designern Lisa Larson. Serien kommer börja säljas unikt hos Akademibokhandeln med start den 18 oktober.

Lisa Larson är en känd keramisk designer som började arbeta på Gustavsbergs Porslinfabrik redan 1954. Under de 26 år som hon arbetade där, sattes mer än 300 av hennes figurer och bruksvaror i produktion. Mest kända är hennes katter och hundar samt andra stiliserade djur. Akademibokhandeln har nu till hösten, i ett unikt designsamarbete med Lisa Larson, fått nöjet att använda några av hennes charmiga skisser av katter, hundar och blommönster i sina produkter inom Kollektion Stora A.

-       Det känns väldigt roligt att kunna presentera en unik kollektion i samarbete med en så stor och erkänd konstnär och designer som Lisa Larson. Mönster i form av katter, hundar och ett härligt snirklande blomstermönster på användbara produkter kommer att komplettera vårt sortiment och passa våra kunder perfekt säger, Cecilia Oseroff, Kategorichef övrigt sortiment Akademibokhandeln.

Produkterna kommer i tre mönster, KatterHundar och Twitters. En färgsprakande kollektion fullt ut i Lisa Larsons unika, lekfulla formspråk.

-       Det är roligt att samarbeta med ett företag i Sverige igen, efter de senaste årens alla internationella samarbeten, och särskilt med en så fin butikskedja som Akademibokhandeln, det är hedrande, säger Lisa Larson.

De nya serierna finns i Akademibokhandelns butiker och för reservation på akademibokhandeln.se från 18 oktober 2018.

Malin Hultgren, presskontakt, tel. 072-702 35 26

I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker och inspirerande varor för alla som vill skriva, rita, pyssla, planera och förvara. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokhandelsgruppen, som ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokhandelsgruppen.se.