Akademibokhandeln listar vårens bästa presenttips

Våren och sommaren är festernas högtid med bröllop, dop, skolavslutning och grillpremiär i fokus. Dessutom tackas lärare, pedagoger och tränare av inför det stundande sommarlovet. Akademibokhandeln har listat de allra bästa och mest uppskattade presenterna för läsglädje, umgänge och kreativitet.

Topp 20 presenttips för vårens alla tillfällen (se bilaga för fullständig information):

1. Alla ska sova, Astrid Lindgren
2. Den silvriga barnkammarboken, flera författare
3. Dinkeli Dunkeli Doja : Rim och ramsor av Lennart Hellsing
4. Rubiks kub
5. Pärlset
6. GraviTrax startset
7. Spel Bananagrams
8. Polyesterkasse i olika motiv
9. Tacksamhetsdagboken, Sanna Sporrong
10. Mannerströms berså: Sommar på landet
11. Kvinnor förändrar världen, Melinda Gates
12. Livet är en fest!
13. Jag ser dig, Mari Jungstedt
14. Se mig falla, Mons Kallentoft
15. Det första chiffret, Denise Rudberg
16. Spel Quiznödig
17. Spel Skogen
18. Akvarellblock A4 240g 20b
19. Akvarellpenna 24 färger m pensel
20. Spel GW:s Brott

Böcker är alltid uppskattade presenter som kan varieras i det oändliga efter mottagarens intressen och personlighet. Men även en vacker anteckningsbok, ett underhållande och klurigt spel eller en färgglad polyesterkasse som ersätter plastpåsen är omtyckta presenter som förenar nytta med nöje. Dessutom erbjuder alla våra butiker alltid inslagning i vårt unika presentpappersäger marknadschef Cecilia Helsing.

Tävling: Akademibokhandeln tar presentbandet till en ny nivå
Akademibokhandeln tar fasta på vårens och sommarens alla festligheter och ger sina presenthandlande kunder chans att vinna ett levande presentband som kommer och spelar livemusik på vinnarens fest. Tävlingen går ut på att fotografera presenter inslagna i Akademibokhandelns karaktäristiska presentpapper, lägga upp på Instagram, tagga med #presentbandet samt motivera varför man vill vinna ett levande presentband och till vilken fest.Tävlingen pågår t o m 2 juni. Läs mer om tävlingen och ta del av Akademibokhandelns presentutbud på www.akademibokhandeln.se/presentbandet

För ytterligare information, vänligen kontakta: Malin Hultgren, presskontakt, tel. 072-702 35 26

I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker och inspirerande varor för alla som vill skriva, rita, pyssla, planera och förvara. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokhandelsgruppen, som ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokhandelsgruppen.se.