Akademibokhandelns illustratörssamarbete 2021

Varje år samarbetar Akademibokhandeln med en illustratör som tar fram uttrycken för årets alla kampanjer. År 2021 är det kreatören Hanna Albrektson som tar sig an uppdraget. Hon har tidigare bland annat illustrerat och gett ut barnböcker på Lilla Piratförlaget.

Akademibokhandelns illustratörssamarbeten syftar till att skapa ett sammanhängande manér och igenkänning hos kunderna på alla butiksskyltar och i all kommunikation under året. 2021 är det Malmöbaserade kreatören Hanna Albrektson som illustrerar Akademibokhandelns kampanjer. Hanna har, utöver en bred kundbas där bland annat förlaget Natur & Kultur ingår, illustrerat och gett ut sju barnböcker på Lilla Piratförlaget.

– Det är väldigt, väldigt roligt med ett uppdrag som sträcker sig över en tid, så att jag som kreatör får chansen att skapa en röd tråd. Jag är mycket stolt över samarbetet då jag själv är en trogen kund hos Akademibokhandeln, säger Hanna Albrektson.

I sina illustrationer kombinerar Hanna analog och digital teknik, något som skapar en varm och levande känsla även om slutprodukten blir digital. För Akademibokhandeln ligger den känslan helt rätt i tiden.

– Vi är så glada över samarbetet med Hanna Albrektson. Hennes illustrationer har ett harmoniskt uttryck med en handmålad känsla. Det känns väldigt rätt efter ett tungt 2020, säger Maria Backlund, Marknadschef på Akademibokhandeln.

Hanna Albrektsons illustrationer kan ses i alla Akademibokhandelns butiker och på akademibokhandeln.se från och med idag, då årets första kampanj rullar ut.

För mer information, vänligen kontakta: Alexandra Fröding, presskontakt, tel. 0707-75 27 83

I över 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pusselMed visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Akademibokhandeln ingår i Bokhandelsgruppen och ägs av Volati AB och företagsledningen. Mer information: www.akademibokhandeln.se