Akademibokhandelns samarbete med Efva Attling nominerat till Svenska Designpriset 2021

Akademibokhandelns unika designsamarbete med Efva Attling, som lanserades under 2020, är nominerat till Svenska Designpriset 2021.

Efva Attling x Akademibokhandeln lanserades i slutet av förra året och blev snabbt omtyckt bland kunderna. Nu är samarbetet nominerat till Svenska Designpriset i kategorin Identitet – Produktdesign.

Efva Attling-kollektionen går under Akademibokhandelns varumärke Kollektion Stora A och säljs endast på Akademibokhandeln. Kollektionen består bland annat av anteckningsböcker, bokmärken, pennor och nyckelringar. Det är en sober och elegant kollektion i puderrosa, svart och beige.

– Vi vill lyfta svensk design och det har vi verkligen gjort på ett nytänkande sätt. Vi har lyft traditionella produkter, som anteckningsblock, till en högre nivå med Efva Attlings design. Det är två helt olika branscher som möts i ett nytt uttryck. Det här är en kollektion som vi verkligen håller varmt om hjärtat och som vi är mycket stolta över, säger Cecilia Oseroff, Kategorichef Akademibokhandeln.

Omröstningen startar den 13 september och vinnaren presenteras på Berns den 14 oktober.

Efva Attling-kollektionen kommer att fortsätta säljas under hela 2021. Den finns tillgänglig för köp i alla Akademibokhandelns butiker och på akademibokhandeln.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta Alexandra Fröding, presskontakt, via alexandra.froding@bokusgruppen.com