Akademibokhandelns spelpanel för kunder nu på Youtube

Tidigare under året lanserade Akademibokhandeln ”Spelpanelen”, där kunderna gavs möjlighet att ansöka om att bli spelrecensenter på Akademibokhandelns Youtubekanal.

Akademibokhandeln Youtubesatsning fortsätter med det nya konceptet ”Spela & Dela” som nyligen börjat sändas. Kunderna som syns i konceptet är medlemmar i Akademibokhandelns spelpanel.

Spelpanelen ger spelarna möjlighet att provspela och recensera helt nya spel bland Akademibokhandelns sortiment. De spelande grupperna filmar sig själva och filmen publiceras sedan på Akademibokhandelns Youtubekanal.

– Förutom att spelintresserade får möjlighet att provspela helt nya spel får också alla våra kunder personliga tips från riktiga spelälskare. Det ligger bra i tiden med offline-trenden och det är ett bra sätt för våra kunder att hitta rätt bland vårt breda spelsortiment, säger Cecilia Oseroff, kategorichef på Akademibokhandeln.

Akademibokhandeln nylanserade under förra året sin Youtubekanal och har flera olika koncept igång, t ex Personalens boktips, SKAPA, Böcker & Babbel, där vi får möta författare, och Läsborgarmärket, som följer barn som knäcker läskoden. Spela & Dela är nästa steg i satsningen. Fler koncept väntas under hösten.

Läs mer om spelpanelen här och se Akademibokhandelns Youtubekanal här.

För ytterligare information, vänligen kontakta Alexandra Fröding, presskontakt, via alexandra.froding@bokusgruppen.com

I ca 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokusgruppen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.