Bokrea 2024: Akademibokhandeln tipsar om årets bästa reatitlar

Den 20 februari kl. 07:00 startar bokrean på Akademibokhandeln. Årets reasortiment består av över 800 titlar från en mängd olika genrer.

Bokrean är en uppskattad årlig tradition för alla bokälskare. I år bjuder Akademibokhandelns bokrea på både ett brett sortiment med över 800 titlar från en mängd olika genrer och riktigt bra reapriser.

– Att sprida läsglädje är något vi jobbar med varje dag i Akademibokhandelns butiker och under bokrean så gör vi det lite extra. Under denna bokfest kan kunderna fynda riktigt bra böcker till riktigt bra priser vilket jag tror är välkommet i dessa tider när det kan vara lite skralt i plånboken. Kanske tar man sig råd att testa ett nytt författarskap eller bunkra upp med bra läsning för barnen, säger Isabel Rodrigo, kategorichef böcker på Bokusgruppen.

I årets bokrea återfinns en hel del titlar som kunderna endast hittar på Akademibokhandeln eller Bokus, till exempel Liv Strömquists astrologi och vinterns stora favorit Jävla Karlar.

– Om man missat 2023 års Augustprisvinnare – Jävla karlar av Andrev Walden så tycker jag att man ska passa på att fynda den. På kokbokssidan är Stefan Ekengren en favorit så där vill jag tipsa om den fina boken Högtid och även Gottigheter, av instagramprofilen Jennifer Eriksson, som innehåller en massa härlig matlagningsinspiration. Sedan kommer jag även slå till på några titlar ur den till Akademibokhandeln unikt framtagna klassikerserien på engelska, säger Isabel Rodrigo.

Läs mer om årets titlar i bifogat dokument, årets reakatalog eller på https://www.akademibokhandeln.se/bokrea.

Förbokningen är öppen sedan 2 februari och fram till 19 februari. Bokrean i butik startar 20 februari kl. 07:00.

För ytterligare information, vänligen kontakta Alexandra Fröding, kommunikationsansvarig Bokusgruppen, via alexandra.froding@bokusgruppen.com

I 94 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokusgruppen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.