Direktsänd julinspiration från Astrid Lindgrens hem

Akademibokhandeln och Rabén & Sjögren bjuder in till liveshopping med Astrid Lindgren-tema – direkt från Astrid Lindgrens bostad. En hyllning till Astrid Lindgren och julinspiration för alla.

Astrid Lindgrens barnbarn Annika Lindgren bjuder in till Astrids hem och vi får följa ett samtal om En jul i Småland för länge sen, en ny Astrid Lindgren-bok. Vi får också höra om hur Astrid Lindgrens jular såg ut och självklart lyfts klassiker som Jul i Bullerbyn och Kajsa Kavat. Utöver det lyfts även andra böcker som inspirerar till julstämning.

Med under sändningen finns Annika Lindgren, barnbarn och Head of Publishing på Astrid Lindgren AB, Moa Brunnberg, publicistisk chef, bilderbok på Rabén & Sjögren och Cecilia Knutsson, publicistisk chef, textbok på Rabén & Sjögren.

De kunder som vill kan klicka hem någon av böckerna direkt via Akademibokhandelns liveshopping-funktion.

Liveshoppingen görs i samarbete med Rabén & Sjögren och Astrid Lindgren AB. Sändningen startar 15 november klockan 18:30 och nås här.

För ytterligare information, vänligen kontakta Alexandra Fröding, presskontakt, via alexandra.froding@bokusgruppen.com

I ca 100 butiker och på nätet erbjuder Akademibokhandeln ett stort och väl sammansatt sortiment av böcker samt inspirerande varor för alla som vill planera och förvara, skriva och skapa eller samlas kring spel och pussel. Via abonnemangstjänsten Bokus Play erbjuds tusentals ljud- och e-böcker för livets alla bokstunder. Med visionen ”Läsglädje för alla, varje dag” vänder vi oss till kunder över hela landet. Akademibokhandeln ingår i Bokusgruppen. Mer information: www.akademibokhandeln.se och www.bokusgruppen.com.