Äldreomsorg och chefens roll,två seminarier på Pride Arrangerade av Sv Chefsförening och Akademikerförbundet SSR

Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening på Pride i sommar! Seminarier om äldreomsorg och om Chefens roll. Prideparaden

Måndagen den 26 juli, kl 13.00—13.45 Krock eller möte? Makt att förändra Vad händer inom äldreomsorgen? Kulturhuset – Bandlerrummet

Sveriges befolkning blir allt äldre och många verksamma inom äldreomsorgen vittnar om längre handläggningstider. Vad får det för effekt på bemötandet? Socialstyrelsen påvisade redan 2004 problem med heteronormativitet och osynliggörande av hbt-personer inom socialtjänsten. Hur ser det ut idag?

Medverkande: Per-Svante Landelius, Socialstyrelsen Anna Mohr, pensionär Beatrice Nordebrink, biståndshandläggare Lidingö

Moderator: Linda Syrén Akademikerförbundet SSR

Måndagen den 26 juli, kl 14.00—14.45 Förtryck eller förändring? Chefens betydelse för en öppen och inkluderande arbetsmiljö.
Kulturhuset - Bandlerrummet

Som chef har man makten att välja ett förhållningssätt som medför ett öppet arbetsklimat, att leva efter sina värderingar, att säga nej till trakasserier. Men som chef kan man också använda sitt inflytande till att oreflekterat låta sig dras med i negativa värderingar och dåligt arbetsklimat. Seminarium om möjlighet till förändring.

Medverkande: Jan Holmgaard, dr i filosofi Daniela Eriksson, koncernenhetschef Swedavia Lotta Persson, Socialchef Botkyrka, ordförande för föreningen Sveriges Socialchefer Stig Orustfjord, överdirektör Försäkringskassan och ordförande för Svensk Chefsförening

Moderator: Krister Fahlstedt, officer

Lördagen den 31 juli deltar Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsföreningen på Pride-paraden.
Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening deltar tillsammans på året Stockholm Pride i såväl Pride Park som på Pride House.
För mera information kontakta: Mona Anderson, mona.anderson@akademssr.se, tel 0706- 17 44 80 Daniel Hjalmarsson, daniel.hjalmarsson@akademssr.se, tel 0701-90 44 82 Dolores Kandelin Mogard, dolores.kandelin-mogard@akademssr.se, tel 0708-17 44 43