Alexander Ramsing omvald i Akademikerförbundet SSR:s styrelse

Akademikerförbundet SSR:s kongress valde idag ny förbundsstyrelse för de kommande tre åren och Alexander Ramsing från Nybro omvaldes som ledamot.

Alexander Ramsing valdes in i förbundsstyrelsen 2009 och har därutöver ett långt fackligt engagemang.

Han är 44 år och bosatt i Nybro. Alexander Ramsing är socionom och arbetar som socialsekreterare och gruppledare inom missbruks- och barn/familjegruppen i Lessebo kommun.

- För mig är det viktigt att vi som förbund står upp för att stärka kollektivavtalets roll. Det är också viktigt att alla upplever att förbundet står bakom och ger stöd till alla medlemmar, oavsett vem man är. För oss som förbund är det centralt att fortsätta att jobba med de stora samhällsfrågor som berör medlemmar inom alla sektorer, säger Alexander Ramsing.

För mer information kontakta Alexander Ramsing, telefon 0733 -442178

Här är samtliga som idag valts in i Akademikerförbundet SSR:s förbundsstyrelse:

Heike Erkers, Stockholm, ordförande, omval

Carina Laurin Stensson, Örebro, förste vice ordförande, omval

Evert Blohmé, Helsingborg, andre vice ordförande, nyval

Emöke Bokor, Torsås, nyval

Anne-Lie Bygdén, Lycksele, omval

Chris Christensen, Tygelsjö, omval

Jenny Ek, Borås, omval

Niklas Eldholm, Örebro, omval

Beatrice Högå, Karlstad, nyval

Mikael Kjelleros Endrell, Nykvarn, nyval

Alexander Ramsing, Nybro, omval

Marie Stenmark, Sundsvall, omval

Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetarförbund. Förbundet som är fjärde störst inom Saco organiserar 65 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare.