Anita Davidsson, Kåge, invald i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse

Pressmeddelande 2009-05-17

Anita Davidsson, från Kåge, omvald ledamot i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse Idag valde Akademikerförbundet SSRs kongress ny förbundsstyrelse för åren 2009-2012 och Anita Davidsson omvaldes som ledamot. Anita Davidsson är 52 år och bosatt i Kåge. Hon är utbildad socionom och har sedan 1980 arbetat på Skellefteå lasarett som sjukhuskurator. Anita Davidsson är ledamot i förbundsstyrelsen sedan år 2003. - Legitimering av socionomer är min hjärtefråga. Det handlar om kvalitet och säkerhet för klienterna men även för oss själva. Inte minst inom vården där de flesta yrkesgrupper vi samarbetar med är legitimerade, säger Anita Davidsson. Christin Johansson valdes till förbundsordförande, till 1:e vice ordförande Heike Erkers och till 2:e vice ordförande Carina Laurin Stensson. Övriga förbundsstyrelseledamöter Evert Blohmé, Bahdi Ecer, Niklas Eldholm, Mikael Jarnlo, Josefine Johansson, Kjell Jonsson, Jan Lanzow Nilsson och Alexander Ramsing.

För mer information kontakta: Anita Davidsson, 070-694 06 52