Carina Laurin Stensson, Örebro, vald till 2:e vice ordförande i Akademikerförbundet SSR

Pressmeddelande 2009-05-17

Carina Laurin Stensson, från Örebro, vald till 2:e vice ordförande i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse Idag valde Akademikerförbundet SSRs kongress ny förbundsstyrelse för åren 2009-2012 och Carina Laurin Stensson valdes som 2:e vice ordförande. Carina Laurin Stensson är 50 år och bosatt i Örebro. Hon är socionom och har varit fackligt aktiv inom Akademikerförbundet SSR i Örebro sedan 1995. Hon är ordförande i lokalföreningen i Örebro kommun sedan nio år. Nu arbetar hon som SACO-samordnare i Örebro kommun. - Att tänka nytt och utveckla det fackliga ledarskapet utifrån de grundfackliga värderingarna om allas lika värde och rättigheter, kollektivavtal och det lokala fackliga arbete är mina hjärtefrågor, säger Carina Laurin Stensson. Christin Johansson valdes till förbundsordförande och till 1:e vice ordförande Heike Erkers. Övriga förbundsstyrelseledamöter Evert Blohmé, Anita Davidsson, Bahdi Ecer, Niklas Eldholm, Mikael Jarnlo, Josefine Johansson, Kjell Jonsson, Jan Lanzow Nilsson och Alexander Ramsing.

För mer information kontakta: Carina Laurin Stensson, 070-365 32 30