Chefsdagarna i Helsingborg den 8 och 9 september 2010

På Chefsdagarna kommer ett stort antal spännande föreläsare som bland annat samtalar om ledarskap, om tidsbrist, om grön dialog, om sociala medier och kommunikation för chefer.
Klockan 09.30 öppnar Christin Johansson, ordförande Akademikerförbundet SSR, och Carin Wredström, Borgmästare i Helsingborg Stad, Chefsdagarna.
Klockan 10.00 pratar Anders Danielsson, vd Skanska Sverige AB, om "Hur får jag mina medarbetare att tänka, leva och bygga grönt?" Klockan 11.15 Talar Jan Åke Jonsson, vd Saab Automobil AB, under temat "Vilket ledarskap krävs för att leda en organisation i motvind och kris?"

Under Chefsdagarna på onsdag kväll efter klockan 19.45 på Parapeten kommer Stora Chefspriset att delas ut. Priset kommer att delas ut till en chef som i sitt ledarskap utmärkt sig och i utmanande tider fått med sig medarbetarna samt utvecklat verksamheten med ett extraordinärt resultat som följd. De som kandiderar är: Jan Åke Jonsson, vd Saab Margareta Widell, avdelningschef på miljöförvaltningen i Stockholm Lars Påhlson, vd Leaf Scandinavia Pernilla Bergwall, HR-chef Södra Älvsborg Sjukhus

Läs hela programmet på vår hemsida www.akademssr.se Ytterligare information fås Dolores Kandelin Mogard på telefon 0708- 17 44 43