Christin Johansson, Helsingborg, valdes till förbundsordförande för Akademikerförbundet SSR

Pressmeddelande 2009-05-17

Christin Johansson, från Helsingborg, vald till förbundsordförande i Akademikerförbundet SSRs kongress Idag valde Akademikerförbundet SSRs kongress ny förbundsstyrelse för åren 2009-2012. Christin Johansson omvaldes till förbundsordförande. Christin är bosatt i Helsingborg. Hon är socionom och har sedan sin examen 1986 arbetat inom kommunal socialtjänst, främst inom barn- och ungdomsvård i Nordvästra Skåne. Christin Johansson är tjänstledig från Svalövs kommun där hon arbetat som chef för individ- och familjeomsorgen. Christin Johansson startade sin fackliga karriär under studietiden. Hon har varit ledamot i förbundsstyrelsen sedan 1993 och valdes till förbundsordförande 2001. - Att värna välfärden och den svenska modellen för att medlemmarna ska ha bra villkor i sina arbeten, både vad gäller löner och arbetsmiljö är en av mina hjärtefrågor, säger Christin Johansson. Till 1:e vice ordförande valdes Heike Erkers, 2:e vice ordförande Carina Laurin Stensson. Övriga förbundsstyrelseledamöter Evert Blohmé, Anita Davidsson, Bahdi Ecer, Niklas Eldholm, Mikael Jarnlo, Josefine Johansson, Kjell Jonsson, Jan Lanzow Nilsson och Alexander Ramsing.

För mer information kontakta: Christin Johansson, 0708-17 44 59