Fackligt europeiskt seminarium på EuroPride

Europeiskt seminarium på EuroPride

HBT - En facklig fråga?

Vilka redskap behövs? Vad kan EFS ( Europeiska fackliga samorganisationen) göra? Och kan vi samarbete kring frågan i Europa? Förutsättningarna för HBT frågorna varierar stort i de europeiska länderna. Fackförbundens möjligheter ser olika ut. I många länder anses inte diskriminering på grund av sexuell läggning vara en fackig fråga.

Fredagen den 1 augusti klockan 12.00-13.30 Pride House/ Kulturhuset, Stockholm

Medverkande:

Wanja Lundby -Wedin, ordförande ETUC Catelene Passchier, Confederal Secretary ETUC Patricia Prendiville, Executive Director ILGA - Europa

På seminariet presenterar Dr Jane Pillinger EFS rapport "LGBT Conference Extending Equality"

Moderator på seminariet är Krister Fahlstedt

Välkomna!

Ytterligare information om seminariet fås av Dolores Kandelin Mogard, ombudsman Akademikerförbundet SSR, på telefon 0708-17 44 43

Arrangörer för seminariet är Fritt Fram - tvärfackligt nätverk och EFS

Förbund som deltar i nätverket Fritt Fram är; Akademikerförbundet SSR, Civilekonomerna, FSA, HRF, IF Metall, Jusek, Lärarförbundet, SEKO, SKTF, SRAT, ST, Svenska Journalistförbundet, Officersförbundet, Polisförbundet, TCO samt Unionen. Även RFSL, Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas och transpersoners rättigheter, finns med som en resurs i nätverket.