Heike Erkers, Göteborg, vald till 1:e vice ordförande i Akademikerförbundet SSR

Pressmeddelande 2009-05-17

Heike Erkers, från Göteborg, vald till 1:e vice ordförande i Akademikerförbundet SSRs förbundsstyrelse Idag valde Akademikerförbundet SSR kongress ny förbundsstyrelse för åren 2009-2012 och Heike Erkers omvaldes till 1:e vice ordförande. Heike Erkers är 49 år och bosatt i Göteborg. Hon har varit fackligt aktiv sedan 1986 då hon valdes in i Saco-styrelsen för Länsarbetsnämnden. Där blev hon 1991 ordförande på heltid. Sedan 14 år tillbaka är hon ledamot i Saco-styrelsen för Arbetsförmedlingen och från 2006 ordförande för Saco- S Arbetsförmedlingen.
- Vi måste uppmärksamma de förändringar som sker i samhället och hur det påverkar offentlig verksamhet och utveckla det fackliga arbetet, utan att göra avkall på de fackpolitiska grundvärderingarna eller så att etiken i vardagen tappas bort, säger Heike Erkers. Christin Johansson valdes till förbundsordförande och till 2:e vice ordförande Carina Laurin Stensson. Övriga förbundsstyrelseledamöter Evert Blohmé, Anita Davidsson, Bahdi Ecer, Niklas Eldholm, Mikael Jarnlo, Josefine Johansson, Kjell Jonsson, Jan Lanzow Nilsson och Alexander Ramsing.
För mer information kontakta: Heike Erkers, 070-622 39 78