Henrik Alfredsson, pressekreterare på Akademikerförbundet SSR

Henrik Alfredsson har anställts som pressekreterare på Akademikerförbundet SSR. Han ska tillsammans med presschefen Stina Andersson arbeta med förbundets press -och mediekontakter.

Henrik Alfredsson har en utbildning inom humaniora och journalistik. Innan Henrik kom till Akademikerförbundet SSR var han anställd som webbredaktör på DIK, fackförbundet för akademiker inom kultur- och kommunikationsyrken. Henrik Alfredsson har lång erfarenhet av opinionsbildnings-, kommunikations- och mediefrågor inom såväl fackföreningsrörelsen som andra idéburna och medlemsstyrda organisationer.

– Henrik har ett stort och brett samhällsengagemang och är precis den förstärkning vi behöver för att kunna lyfta vårt viktiga press- och mediearbete ytterligare ett snäpp, säger Stina Andersson, kommunikations- och presschef på Akademikerförbundet SSR.

Kontaktuppgifter:
Henrik Alfredsson har telefon 072-717 44 06, 08-617 44 06 och e-post henrik.alfredsson@akademssr.se
Stina Andersson har telefon 070-618 44 87, 08-617 44 87 och e-post stina.andersson@akademssr.se

Henrik Alfredsson, pressekreterare, telefon 08-617 44 06, mobil 0727-17 44 06, henrik.alfredsson@akademssr.se

Akademikerförbundet SSR organiserar 61 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, samhällsvetare och socionomer. Förbundet är det fjärde största inom Saco.