Heteronormen-en utmaning för chefer. Pride seminarium

Heteronormen – en utmaning för chefer?

Svensk Chefsförening och Diskrimineringsombudsmannens seminarium på Pride/Kulturhuset

Alla har ett ansvar, men som chef har man det yttersta ansvaret att för att skapa ett öppet och inkluderande arbetsklimat. Attityd och jargong på arbetsplatsen blir det chefen gör det till. Hur – och varför – kan man som chef agera för att vardagen inte ska begränsas för hbt-personer på arbetsplatsen? Är heteronormen en utmaning för chefer ?

Tid: Onsdag den 29 juli kl. 16.45-17.45 Plats: Hörsalen, Kulturhuset

Deltagare: Stig Orustfjord, ordförande Svensk Chefsförening och Länsöverdirektör i Stockholms län Maria Bredberg-Pettersson, Överdirektör Rikspolisstyrelsen Katri Linna, Diskrimineringsombudsmannen, DO Åsa Coey, Center for Outstanding Leadership Moderator: Per Wirtén, Arenagruppen

Arrangör: Svensk Chefsförening och Diskrimineringsombudsmannen

Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening deltar också med tält i PridePark och på Pride Parade den första augusti. Svensk Chefsförening är Akademikerförbundet SSRs verksamhet för chefer.

För ytterligare information kontakta Dolores Kandelin Mogard på tel 0708-17 44 43 eller Daniel Hjalmarsson på tel 0708-77 44 86