I lasten inga lik om Du läser boken om etik, rim till partiledarna

God Jul Göran Hägglund! Omoralens bränder vill Du släcka.
Kan månne denna boken räcka?

God Jul Lars Ohly! Med etikens röda fana vägen framåt kan Du bana

God Jul Fredrik Reinfeldt! I lasten inga lik om Du läser boken om etik.

God Jul Jan Björklund! Inte för skolan men för livet.
Med etiken tar Du klivet.

God Jul Mona Sahlin! Kompassen Du behöver i Din kamp framöver.

God Jul Peter Eriksson! Miljö och etik hör framtiden till.
Här kommer vår hjälp att ej stå still.

God Jul Maud Olofsson! Med etiken som sin karta kan varje kvinna eget starta.

Julklappsboken är den första etiska koden i Sverige som särskilt vänder sig till chefer. Professionell kompetens som chef och ett modernt ledarskap förutsätter en förmåga att föra etiska resonemang och att göra välgrundade bedömningar inom sitt ansvarsområde. Om detta ger boken många handfasta råd. Den är ett måste för den som vill utveckla sig i sitt chef- och ledarskap.

Etik & Ledarskap är framtagen i samarbete med Akademikerförbundet SSR och Svensk Chefsförening. Författaren är Erik Blennberger.

Svensk Chefsförening är en del av Akademikerförbundet SSRs verksamhet men är inom förbundet en självständig juridisk enhet med egen styrelse och egna stadgar. Chefer är viktiga medlemmar i Akademikerförbundet SSR. Var tionde förbundsmedlem är chef på topp- och mellannivå.

Ytterligare information fås av Stig Orustfjord, ordförande i Svensk Chefsförening, på 070-2699140 eller av Lena Svenaeus kanslichef Svensk Chefsförening, på 0701-90 44 83