Idag samlas landets personalvetare i Växjö

För elfte året i rad arrangerar Akademikerförbundet SSR Personalvetardagarna, årets HR-evenemang. Personalvetare från hela landet samlas i två dagar för att lyssna till ledande branschprofiler som Anders Green, Change Master på Ikea, och Veronica Lejsved, HR-direktör på Boliden. Samarbetspartner i år är Växjö kommun.

Ett stort antal HR-experter och företagsledare kommer under två dagar att samtala om metoder och möjligheter när det gäller generationsväxling, kompetensutveckling, karriärplanering och ledarskap. Några av årets huvudteman är Talent Management – så behåller och utvecklar du verksamhetens talanger, Employer Branding – så blir du en attraktiv arbetsgivare och Förändringsledning – så skapar du engagemang och motivation hos medarbetarna.

Idag, onsdag 12 september, klockan 09:00 öppnas Personalvetardagarna av Carina Laurin Stensson, första vice ordförande i Akademikerförbundet SSR, och Nils Posse, borgmästare i Växjö.

Klockan 09:15 inledningstalar Monica Österberg, kompetensmäklare för Business Region

Göteborg, om att skapa och kommunicera strategisk kompetensförsörjning.

Senare under dagen, klockan 13:00, talar Agne Bergvall, mest känd som Carolina Klüfts och systrarna Kallurs tränare, om hur han som friidrottstränare och ledare får sina ”medarbetare” att toppa sin prestation vid mästerskap och i vardagen.

Årets HR-pris, ”Magnus Söderström-priset”, delas ut på kvällen den 12:e september.

Läs hela programmet på www.personalvetardagarna.se

För mer information kontakta Thomas Goldberg, mobil 0708-17 44 62.

Henrik Alfredsson, pressekreterare, telefon 08-617 44 06, mobil 0727-17 44 06, henrik.alfredsson@akademssr.se

Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetarförbund. Förbundet som är fjärde störst inom Saco organiserar 62 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare.