Inbjudan till Socionomdagarna, största mötesplatsen för de som jobbar med socialt arbete!

Pressinbjudan till Socionomdagarna den 15-16 april 2008 på Stockholmsmässan.

Den största mötesplatsen för de som jobbar med socialt arbete. Socionomdagarna samlar 700 personer för utveckling och diskussioner om barn och unga, bistånd, missbruk och ledarskap. Medverkar gör bland andra Maria Larsson äldre- och folkhälsominister, Bengt Westerberg, Yrsa Stenius, Kerstin Wigzell och Hans Swärd.

Tisdag den 15 april Socionomdagarna startar klockan 09.30 då Bengt Westerberg öppnar konferensen.
Christin Johansson förbundsordförande på Akademikerförbundet SSR välkomnar deltagarna.

Klockan 11.10 talar Erik Blennberger, Ersta Sköndal högskola, om "Bemötande - en fråga om etik, pedagogik och estetik".

Klockan 11.50 "Socialt arbete och media", Yrsa Stenius, Allmänhetens pressombudsman.

Klockan 14.30 Kerstin Wigzell, generaldirektör regeringskansliet, talar om hur staten bör stödja kunskapsutvecklingen inom socialt arbete.

Eftermiddagen den 15 april "Så tycker socialarbetarna, nordisk belysning om den sociala barnavården". Professor Hans Swärd presenterar för första gången sin studie om nordiska socialarbetares arbete.

Onsdag den 16 april

Klockan 09.00 "Framtidens välfärd", tal av Maria Larsson äldre och folkhälsominister.

Seminarier Klockan 09.40 "Länsstyrelsens barnuppdrag 2006-2008", Karin Björnsson och Ann Johansson redovisar en alldeles färsk rapport.

Klockan 11.20 "Socionomen som Välfärdsbyggare", Stig Orustfjord, försäkringsdirektör på Försäkringskassan och ordförande för Svensk Chefsförening.

Socionomdagarna erbjuder 30 olika seminarier läs mer på Akademikerförbundet SSRs hemsida www.akademssr.se eller på IBC Euroforums hemsida www.ibceuroforum.se Där finns programmet för hela arrangemanget.

Akademikerförbundet SSR som organiserar socionomerna är arrangör för Socionomdagarna. IBC Euroforum organiserar arrangemanget.