Jenny Ek omvald i styrelsen för Akademikerförbundet SSR

Akademikerförbundet SSR:s kongress valde idag ny förbundsstyrelse för de kommande tre åren. Jenny Ek från Alingsås omvaldes som ledamot.

Jenny Ek är 42 år och bosatt i Bollebygds kommun mellan Borås och Alingsås. Hon är socionom och arbetar som socialsekreterare med försörjningsstöd i Alingsås kommun. Hon har tidigare arbetat som socialsekreterare i Borås med försörjningsstöd, barnavård, med tillstånd- och tillsynshandläggning samt som enhetschef för boende inom LSS i Alingsås kommun.

Jenny Ek har bred erfarenhet av fackligt arbete, bland annat som skyddsombud, ordförande för lokalföreningen i Borås stad och ordförande för regionföreningen Södra och mellersta Älvsborg. I dag är hon ledamot i lokalföreningen i Alingsås kommun.

- När det gäller arbetslivets villkor anser jag att det ska kännas gott att gå till jobbet, men också gott att gå hem från jobbet. Arbetet ska vara möjligt att slutföra på ett kvalitativt sätt, det ska kännas meningsfullt och utvecklande. Det är slöseri att slita ut välutbildade och engagerade akademiker i verksamheter där kostymen är för trång. Statusen på våra medlemmars kvalificerade arbete måste höjas, säger Jenny Ek.

För frågor ring Jenny Ek 0703-13 66 19

Här är samtliga som idag valts in i Akademikerförbundet SSR:s förbundsstyrelse:

Heike Erkers, Stockholm, ordförande, omval

Carina Laurin Stensson, Örebro, förste vice ordförande, omval

Evert Blohmé, Helsingborg, andre vice ordförande, nyval

Emöke Bokor, Torsås , nyval

Anne-Lie Bygdén, Lycksele, omval

Chris Christensen, Tygelsjö, omval

Jenny Ek, Borås, omval

Niklas Eldholm, Örebro, omval

Beatrice Högå, Karlstad, nyval

Mikael Kjelleros Endrell, Nykvarn, nyval

Alexander Ramsing, Nybro, omval

Marie Stenmark, Sundsvall, omval

Akademikerförbundet SSR är Sveriges ledande samhällsvetarförbund. Förbundet som är fjärde störst inom Saco organiserar 65 000 beteendevetare, ekonomer, personalvetare, socionomer och andra samhällsvetare.