Magnus Söderström tilldelas i dag ett nyinstiftat HR-pris.Priset delas ut på Personalvetardagarna i Växjö.

Magnus Söderström tilldelas i dag ett nyinstiftat HR- pris. Priset delas ut på Personalvetardagarna. Personalvetardagarna pågår mellan den 25 och 26 augusti i Konserthuset, Växjö. Priset delas ut till en person som gjort betydande insatser för HR- området i Sverige. Bakom priset står Linnéuniversitetet, Växjö kommun och Akademikerförbundet SSR. Priset kommer att namnges efter förste pristagaren som nu är utsedd och är Magnus Söderström. Magnus Söderström är professor i pedagogik och har varit rektor för Linnéuniversitetet. Söderström har en lång och gedigen erfarenhet av personalvetarfrågor både inom landet och utomlands. Söderström har skrivit ett flertal böcker och rapporter inom PA-området. Under senare tid har Magnus Söderström forskat inom området organisation och knowledge management samt om professionella organisationer. År 2005 tilldelades han priset International Educator of the Year in Cambridge. Magnus Söderström var också en av ideologerna bakom personalvetarutbildningen I Sverige.
Priset delas ut den 25 augusti klockan 21.00 på Konserthuset i Växjö. Magnus Söderström kommer att föreläsa tidigare i dag klockan 16.10 -16.20 i Konserthuset. Temat för föreläsningen är" på spaning efter den mänskliga faktorn". Magnus Söderström har telefonnummer 070-592 15 04 Ytterligare information fås av Thomas Goldberg Akademikerförbundet SSR telefon 0708-17 44 62.